Video

Ciocolata ROM- esenta spiritului romanesc

Analizand brandurile colegilor mei am remarcat ca suntem din ce in ce mai inconjurati de brandurile internationale. Nimic gresit in asta, insa eu va propun un lucru. Haideti sa facem o mica pauza de la tot ce inseamna „global” si sa luam o gura de aer pur romaneasc. In amalgamul globalist si multiculturalist o sa adaug o picatura de esenta romaneasca la prima muscatura. Un baton umplut cu ironie fina de cea mai buna calitate, invelit intr-un strat de patriotism si ambalat cu mare grija in valorile autentice romanesti.

baton-rom-autentic-32g_1534_1_1306154880

Istoric

Primul baton de ciocolată din România încă păstrează gustul puternic al anilor de senzații tari în care și-a făcut apariția. Din 1964 până astăzi, ROM a devenit o părticică din istoria românilor. A crescut alături de fiecare nouă generație, iar atunci când influențele străine au devenit irezistibile, și-a păstrat autenticitatea, provocându-i pe români să fie mândri de identitatea lor. ROM i-a unit pe români campanie cu campanie și le-a arătat cum, cu un strop de ironie și mult haz, putem lupta pentru valorile autentice românești care ne definesc. Pentru început, ROM a vorbit despre perioada în care celebrul baton tocmai își făcea debutul, vremea comunismului. Senzațiile tari românești continuau să existe chiar și la mult timp după ‘90, iar ROM le-a scos la suprafață. După succesul acestor campanii, ROM a prins curaj și i-a provocat pe români să fie mândri de identitatea lor națională. Păstrând tonul amuzant și ironic, batonul a reușit să miște un întreg popor și să își facă auzite eforturile peste granițe.

 

images-6

Numele de brand:

Numele este unul simplu si la obiect care vorbeste de la sine. Pe langa dorinta de a promomva spiritul ROManesc, numele mai face referire si la continutul batonului: esenta de rom, foarte indragita de romani de altfel. In majoritatea deserturilor facute de mama sau bunica regasim aceasta esenta, realizand ca brandul face o trimitere directa spre „dulcele de acasa”.

URL: http://www.romautentic.ro/

Logo & simboluri:sr99c_pa

Logoul este unul denotativ care s-a nascut din dorinta de identificare. Asa ca atunci cand spunem ROM stim sigur ca e al nostru si ca ne reprezinta. Asta o spune si tricolorul care razbate maret in background. Logoul a devenit un simbol pentru noi inca din 1964 reusind sa traverseze mai multe generatii si sa surprinda  un aer fresh ridicand awarness mai ales printre tineri.

Sloganul:

„Senzatii tari. Romanesti”

manelist

Este un slogan care are un impact puternic asupra consumatorilor.Pe langa faptul ca este scurt si usor de retinut, acesta contureaza conceptul de identitate si apartenenta prin valorile romanesti, asa numitele „senzatii tari”. Viata de roman nu e usoara, insa  ROM reuseste cu brio sa plaseze consumatorului ideea de mandrie nationala si simt practic.

Ambalaj

Ambalajul ciocolatei ROM este practic si usor de utilizat. Ambalajul tabletelor de ciocolata este resigilabil si ajuta la o pastrare indelungata a produsului. Exteriorul, face referire la tricolor, remarcandu-se foarte usor printre alte branduri.

images (8).jpg

Criteriile elementelor de brand:

  1. Memorabil– este usor de retiut de catre consumatori;

  2. Meaningful  – este persuasiv si da un nou sens;

  3. Atractiv – are un aspect estetic placut;

  4. Awarness- implementeaza noi idei .

Campanii si advertising:

La capitolul campanii si advertising ROM castiga detasat primul loc. Folosindu-se de mult umor si ironie,  brandul a reusit sa atraga multi simpatizanti. Promovarea descrie adesea dilemele romanului in societate sau de-a lungul timpului, ceea ce ofera brandului conceptul de sinceritate. ROM nu a avut nevoie de persoane publice pentru a se remarca, acesta mizand pe omul de rand care reuseste sa plaseze in mintea consumatorului  ideea de apropiere. De asemenea brandul a reusit sa conceapa diverse campanii prin care consumatorii sa se simta implicati.

 

Ultima campanie lansata de ROM pot spune ca mi-a atras atentia in mod special. “ROMÂNUL FRATE CU ROMBOTUL – 1 DECEMBRIE”  a fost conceputa pentru a promova tara si obiceiurile romanilor si pe plan international. ROMBOT este o platforma unde un robotel, tipic romanesc te descoase pana in maduva oaselor pentru a concepe statistici despre Romania si a le plasa mai departe. O idee geniala din punctul meu de vedere.

images-5

De asemenea am facut si o selectie a catorva reclame care s-au remarcat la TV.

De Bianca Cioboată

Lasă un comentariu